Retur och byte2018-11-09T16:32:02+00:00

Byte, retur och reklamation

Byte

Du har alltid fri bytesrätt i 30 dagar efter det att Du mottagit din beställning. Inget köp är avslutat förrän Du har sett och godkänt de varor Du har beställt av oss.  Det är en del av vår storleksgaranti för att säkerställa att Du blir nöjd med plaggets storlek, passform och utseende. Vid eventuellt byte står Du som kund för returfrakten.

När Du returnerar produkter, bifoga alltid originalförpackningarna och eventuella märkestags. För att kunna ge Dig bästa möjliga service ber vi Dig även att fylla i artikelnummer, storlek, returkod och dina eventuella synpunkter för varje enskild produkt Du vill sända tillbaka till oss. Märk försändelsen ”Retur” och adressera den:

Tag Socks
Laxholmstorget 3
602 21 Norrköping
SVERIGE

Det tar vanligtvis ca 10 arbetsdagar från det att vi registrerat din retur till dess att du erhåller återbetalningen. Har du betalat med kort så återförs pengarna till samma konto som tidigare belastats efter det att vi mottagit de returnerade produkterna. Vid återbetalning av korttransaktioner syns återbetalningen på det ursprungliga transaktionsdatumet.

Retur

Om Du ångrar ditt köp och inte vill byta mot en annan storlek eller vara, kan Du returnera varorna och få pengarna tillbaka. Varorna måste returneras oanvända och i sin originalförpackning inom 30 dagar från leveransdatum. Du får inte tejpa, klistra fast lappar eller dylikt direkt på förpackningen, packa in den i en plastpåse först. Du måste fylla i retursedeln noga när Du skickar varorna i retur. Utan en korrekt ifylld returnota som anger namn och kundnummer, kan Tagsocks.se inte behandla returen och återbetala pengarna. För att kunna ge Dig bästa möjliga service ber vi Dig att fylla i returkoder och dina synpunkter. OBS! Om strumporna är använda godkänns inte returen. En skadad eller utbytt förpackning medför att Du debiteras för köpet. Generellt sett tar det ca 10 arbetsdagar från det att vi registrerat din retur till dess att Du erhåller återbetalningen. OBS! Det är Du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att Din retur kommer till oss.

Reklamation

Om Du upptäcker ett fel på Din vara, ber vi Dig kontakta Tagsocks.se snarast via e-mail kundservice@tagsocks.com. Ange Ditt ordernummer samt beskriv felet och hur det uppstod och när Du upptäckte det, så hjälper vi Dig att ersätta detta med en ny vara. Det är viktigt att alltid anmäla fel snarast möjligt! För att återsända varorna till Tagsocks.se, bör Du om möjligt använda samma förpackning som Du fått varorna i. Bifoga alltid originalförpackningarna och eventuella märkestags. Fyll i baksidan av returnotan och bifoga den när du skickar in din retur till oss. För att kunna ge Dig bästa möjliga service ber vi Dig att fylla i returkoder och Dina synpunkter. Fyll i artikelnummer, storlek, antal, returkod och eventuella anmärkningar för varje produkt som Du skickar tillbaka till oss. OBS! Det är Du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer till oss.

Vid eventuell tvist kommer Tagsocks.se att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.